طرز تهیه حلوا زرده همدانی | یک روز عصر با این حلوا کامتان را شیرین کنید!

طرز تهیه حلوا زرده همدانی | یک روز عصر با این حلوا کامتان را شیرین کنید!
حلوا یکی از خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین دسر‌های ایرانی است. این دسر خوشمزه طرز تهیه آسانی دارد و کاملاً مناسب پذیرایی در مجالس یا حتی یک عصرانه ساده است. در این مطلب طرز تهیه حلوا زرده همدانی را بخوانید.
کد خبر: ۲۷۷۴۸
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

طرز تهیه حلوا زرده همدانی ساده است، به خصوص که مواد غذایی ساده‌ای دارد که احتمالا همه ما در خانه داشته باشیم. بیایید ببینیم چطور باید این دسر جذاب را درست کرد.

زی‌سان: حلوا یکی از دسر‌های سنتی و قدیمی ایرانی است و معمولاً برای سحری یا افطاری در ماه مبارک رمضان یا مجالس عزاداری ماه محرم پخته می‌شود. تنوع حلوا‌ها در هر نقطه از ایران بسیار زیاد است. اما در همدان یک نوع حلوای متفاوت و خوشمزه پخته می‌شود که به حلوا زرده همدانی معروف است. تفاوت این حلوا با سایر حلواها، استفاده از زرده تخم مرغ در پخت آن است.

در ادامه بهترین طرز تهیه حلوا زرده همدانی را بخوانید و حتماً آن را امتحان کنید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • مواد لازم حلوا زرده همدانی
  • طرز تهیه بهترین حلوا زرده همدانی
  • فوت‌و‌فن‌های حلوا زرده همدانی
  • حلوا زرده همدانی را با چی بخوریم؟

طرز تهیه حلوا زرده همدانی

طرز تهیه بهترین حلوا زرده همدانی

مرحله اول: به گزارش زی‌سان، آرد سفید قنادی را ۲ مرتبه الک کنید سپس آن را درون یک تابه مناسب بریزید و روی اجاق گاز با شعله کم تفت دهید. تفت دادن آرد را تا زمانی ادامه دهید که رنگ آن کمی تغییر کند و بوی خامی آرد نیز از بین برود.

مرحله دوم: وقتی کمی رنگ آرد تغییر کرد، آن را از روی حرارت بردارید، اجازه دهید کمی خُنک شود سپس دوباره آرد را الک کنید. آرد الک شده را به تابه برگردانید.

مرحله سوم: تابه حاوی آرد را روی حرارتِ کم بگذارید و تا وقتی که آرد به رنگ دلخواه‌تان برسد، آن را تفت دهید.

مرحله چهارم: کره را به تابه حاوی آرد اضافه کنید و مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله پنجم: زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا کنید. زرده‌ها را در ظرف مناسبی بریزید و با چنگال یا همزن دستی آنها را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله ششم: شکر، پودر هل، زعفران دم کرده و گلاب را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله هفتم: مواد تخم مرغی را در ۲ مرحله به آرد اضافه کنید و در هر مرحله آرد را به خوبی هم بزنید تا گلوله گلوله نشود.

مرحله هشتم: وقتی مواد تخم مرغی را به آرد اضافه کردید. تابه را روی حرارت کم بگذارید و حلوا را آن‌قدر هم بزنید تا حالت گهواره‌ای پیدا کند.

مرحله آخر: وقتی حلوا گهواره‌ای شد، حلوا زرده خوشمزه شما آماده است. آن را در ظرف سرو بکشید و با خلال پسته یا بادام تزئین کنید.

*نکته: اگر قصد داشتید حلوا را با قیف و ماسوره شکل دهید، وقتی حلوا آماده شد کمی صبر کنید تا از داغی بیوفتد سپس آن را در قیف پارچه‌ای بریزید و با ماسوره دلخواه ماسوره بزنید. دقت داشته باشید حلوا نباید زیاد سرد شود و، چون زمانی که حلوا هنوز گرم است باید آن را درون قیف بریزید حتماً از قیف پارچه‌ای برای این کار استفاده کنید.

پیشنهاد: طرز تهیه شیرینی شکرپاره را بخوانید!

طرز تهیه حلوا زرده همدانی

فوت‌و‌فن‌های حلوا زرده همدانی

۱_ برای داشتن یک حلوا زرده اصیل همدانی می‌توانید این حلوا را در ظرف مسی بپزید.

۲_ اگر روغن حیوانی در دسترس دارید، به جای کره می‌توانید از روغن حیوانی استفاده کنید. استفاده از روغن حیوانی حلوا را خوش‌طعم‌تر می‌کند.

۳_ آردِ حلوا را زیاد تفت ندهید، کمی که رنگ آرد تغییر کند کافی است.

۴_ آرد را حتماً با شعله کم تفت دهید، تفت دادن آرد با شعله زیاد آن را می‌سوزاند؛ در نتیجه باعث تلخ شدن حلوا می‌شود.

۵_ بهتر است در این حلوا از شکر دانه ریز استفاده کنید. اگر شکر دانه ریز در دسترس نبود، می‌توانید شکر معمولی را آسیاب کنید تا کمی ریز شود.

حلوا زرده همدانی را با چی بخوریم؟

این حلوای خوشمزه را می‌توانید در ظرف‌های تک نفره بکشید و در مجالس یا مهمانی‌ها با یک فنجان چای یا قهوه دَمی سرو کنید همچنین می‌توانید حلوا زرده همدانی را به عنوان یک عصرانه مقوی، با نان و کلوچه نیز میل کنید.

سخن پایانی

در این مطلب طرز تهیه بهترین حلوا زرده همدانی را به شما آموزش دادیم. این حلوا قطعاً یک گزینه اقتصادی، مناسب و خوشمزه برای مجالس دعا یا حتی نذری در ماه رمضان یا محرم خواهد بود.

 

*طرز پخت: زهرا راستین

tags # دسر
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون